Elektroniske tjenester for våre kunder

Vi tilbyr integrerte IT-tjenester. Elektronisk grensesnitt maskin til maskin eller på web. Det gir bl.a. oppdatert informasjon om booking, track & trace, faktura, statusrapporter, statistikkgrunnlag og oversikt over ledig kapasitet i våre pendeltog.

CargoNet sin kundeportal gir deg webbooking, Track and Trace, status over dine enheter i depot, statistikk over dine transporterte enhetner, oversikt over eventuell ledig kapasitet i våre godstog m.m.CargoNet utvikler stadig sitt tilbud av elektroniske tjenester. I oktober ble trafikkinformasjonen utvidet, i november/desember blir mobil-versjonen forbedret. Vår kundeportal gir deg sanntids informasjon nyttig for din bedrift.

Her er en rask gjennomgang av hva kundeportalen gir deg

Fordeler ved webbooking:

  • Rask bekreftelse
  • Minimerer feilbookinger og gir færre reklamasjoner
  • Send dokumenter som vedlegg til bookingen
  • Få oversikt over ledig kapasitet i våre tog

Fordeler ved Track and Trace:

  • Oppfølging av enhet fra booking til utlevering

 

Dine statusrapporter vil blant annet innholde eventuelle avvik i trafikken.Fordeler ved fakturering:

  • Faktura på epost (pdf og excel)
  • Efaktura (e2b-standard)

Dine statusrapporter vil blant annet innholde:

Kontakt gjerne vårt kundesenter for mer informasjon.

Se også tidligere informasjon  om våre elektroniske tjenester: "18.09.2013: Kundeportalen - nye muligheter", "24.10.2011:Utnytter du transportavtalen best mulig...", "24.10.2011:Reduser dine transaksjonskostnader....",  "01.11.2011:Merverdi til kunden...", "16.12.2011: Ny versjon av trafikkinfo på mobil"

Sist oppdatert: 10.12.2013